Ingrediënten voor 2 personen:
– 225 gram rundergehakt
– 1 rode paprika
– 120 gram sperziebonen
– 100 gram bladspinazie
– 100 gram courgette
– 2 tomaten
– 1 eetlepel olie (ik gebruik rijstolie)
– 1 eetlepel sojasaus
– 1 theelepel cayennepeper
– 1 theelepel gemberpoeder
– 1 theelepel paprikapoeder
– 1 theelepel kaneel
– Eventueel lactosevrije roomkaas (bijv. van Arla) en sla

Voor de wraps:
– 150 gram boekweitmeel
– 300 ml water
– 1 theelepel tijm
– Een snufje zout
– 1 eetlepel (rijst-)olie

Bereidingswijze:
– Was de groenten en snijd de paprika, courgette en tomaten in stukken
– Snijd beide kanten van de sperziebonen af en snijd ze doormidden
– Verwarm 1 eetlepel (rijst-)olie in een koekenpan, voeg de sojasaus toe en rul hierin het gehakt gaar
– Voeg vervolgens de groenten toe (behalve de spinazie) en wok de groenten in ongeveer 5 minuten gaar
– Doe ondertussen de ingrediënten voor de wraps, behalve de olie, in een schaal en meng met een garde alle ingrediënten door elkaar
– Verwarm 1 eetlepel (rijst-)olie in een koekenpan en giet een deel van het beslag in de pan
– Verdeel het beslag over de pan
– Bak de wrap aan beide kanten en ga zo door tot dat het beslag op is.
– Inmiddels zijn de groenten gaar en kunnen de kruiden toegevoegd worden. Roer vervolgens goed door elkaar
– Voeg nu de bladspinazie toe, roer door elkaar en laat de spinazie slinken.
– Besmeer de wrap met lactosevrije roomkaas en leg wat sla op de wrap.
– Verdeel vervolgens het gehakt-/groenten mengsel over de wrap en vouw de wrap dubbel.

Eet smakelijk!