Ingrediënten voor 2 personen:
– 4 puntpaprika’s
– 250 gram rundergehakt
– ¼ deel van een winterpeen (125 gram)
– ¼ deel van een courgette (90 gram). Tot 66 gram courgette per persoon is FODMAP arm.
– 50 gram verse bladspinazie
– 4 eetlepels (60 gram) tomatenpuree. Tot 2 eetlepels (30 gram) tomatenpuree per persoon is FODMAP arm
– 2 theelepels Provençaalse kruidenmix (Ik heb de Provencaalse kruidenmix van Verstegen gebruikt, bevat de volgende gedroogde kruiden; basilicum, tijm, oregano, rozemarijn, peterselie en dragon).
– Peper en zout naar eigen smaak
– Gerapte kaas
– Olie of boter om in te bakken (ik gebruik rijstolie)

Bereidingswijze:
– Verwarm de oven voor op 220 graden.
– Was de rode puntpaprika’s, halveer ze en verwijder de zaadlijsten.
– Was de courgette en winterpeen en snijd deze groenten in stukjes. Was ook de bladspinazie.
– Verwarm olie of boter in een koekenpan en rul het gehakt.
– Voeg de stukjes courgette en winterpeen toe en roerbak het geheel 3 minuten.
– Voeg de bladspinazie toe en roerbak dit kort mee.
– Vervolgens kan u 4 eetlepels tomatenpuree toevoegen.
– Maak het geheel op smaak met Provençaalse kruiden, peper en eventueel met zout.
– Vul de puntpaprika helften met het gehaktmengsel en leg ze in een ovenschaal.
– Strooi de geraspte kaas over de gevulde puntpaprika’s.
– Zet de ovenschaal met gevulde paprika’s circa 15 minuten in de oven.

Eet smakelijk!